En aquesta entrada modelaré amb Blender una ciutat.
La forma de fer-ho serà amb elements modulars de 3x3 m en planta, que encaixin geomètricament entre ells i que es repeteixin tantes vegades com faci falta.
La intenció és que la geometria sigui tan simple com sigui possible, i que el detall vingui donat per la textura.
Per començar modelaré un element de 3x3 m de paviment, que em permetrà fer les calçades. La geometria no pot ser més senzilla. quatre vèrtexs que formen un quadrat.
A continuació un element lineal de vorera. Hi ha un detall en un lateral per a la vorada. i té dues cares la superfície i una cara vertical per al desnivell de la vorada.
Tot seguit una variació de l'element anterior: amb dues vorades que formen angle recte.
Passem a les façanes de planta baixa. Un element de 3x3 m amb una porta. Un cop més la geometria és elemental. 4 vèrtexs i una textura plana aplicada, la imatge d'una porta i un tros de paret.
Continuant amb les façanes: un element de 3x3 m amb un aparador comercial.
Un element de façana de primer pis, amb una finestra balconera.
I finalment un element de 3x3 m per al terrat
Ara ja tenim prou elements com per a construir un angle d'edifici, ajuntant diversos dels elements que tenim creats.
I multiplicant 4 vegades, tenim una cruïlla de dos carrers.
I fent un patró de repetició, ja podem tenir unes quantes illes de cases.
Però aquesta ciutat seria molt avorrida, per a fer-la més alegre, afegirem un parell de mòduls més:
un mòdul per a fer xamfrans, de 3x3 m, amb un tros de vorera i un tros de calçada. Només 6 vèrtexs.
I un mòdul de gespa de 3x3 m , per a poder fer parcs i jardins. 4 vèrtexs
I vet aquí la nostra petita ciutat modular:
En properes entrades utilitzaré la ciutat modular com a escenari per a fer-hi moure's els cotxes.
Ja tinc ganes de veure els cotxes circulant!!! :). Petonets
ResponElimina