dimecres, 27 de gener del 2016

Modelat d'un Nissan Patrol 60 (2) - Suspensió simulada

En aquesta entrada milloraré la suspensió del Nissan Patrol 60 mitjançant una suspensió elàstica simulada.

La simulació la faré seguint els passos que es detallen en el tutorial que ja vaig imitar en l'entrada anterior, el d'aquest enllaç.

Blender té un modificador anomenat Roba (Cloth) que simula el comportament de la roba, tenint en compte paràmetres físics com ara el pes, la densitat de l'aire, les col·lisions amb la mateixa peça de roba i amb altres cossos externs, etc...

Per tal d'experimentar una mica amb aquest modificador he creat alguns objectes i els he assignat el modificador Roba. Es poden definir grups de vèrtexs que quedaran fixes com si tinguessin agulles de cap clavades (pin).

He creat una "bandera", amb una línia de vèrtexs "clavada" en un dels costats laterals, una "tovallola" sobre un suport i una "samarreta" penjada d'un fil d'estendre la roba, penjada de dues "agulles".

En executar la simulació, actua la gravetat i la roba es deforma, col·lisionant amb parts d'ella mateixa i amb els objectes que hi ha a la vora, si s'escau.




Un cop conegut el funcionament de la roba, he creat un objecte (que a la simulació final no es veurà) sobre el cotxe. Aquest objecte tindrà aplicat el modificador roba i la part inferior es mourà, afectada per la gravetat i per les forces d'acceleració que actuïn sobre el vehicle, tant longitudinals com transversals.

Traslladant aquest moviment a l'os de l'armadura que controla el xassís, obtindrem una aproximació a una suspensió elàstica. Es poden controlar molts paràmetres, com ara la massa, la rigidesa, etc...


Objecte que simularà la suspensió elàstica
Aprofitant l'avinentesa, he millorat una mica el modelat de les ballestes que formen la suspensió del Nissan Patrol 60 i li he afegit alguns detalls (retrovisor, netejaparabrises)

He creat també un circuit de proves amb alguns obstacles per tal de poder provar la suspensió, un pla inclinat, etc...

He fet una simulació amb un grau de rigidesa molt petit per tal de fer molt evidents els moviment del xassís. Això provoca unes deformacions irreals de les ballestes, que no es notaran amb una rigidesa més realista de la suspensió.

I aquest ha estat el resultat:





En properes entrades intentaré modelar un vehicle articulat i aplicar-li l'esquelet i la suspensió elàstica.

1 comentari:

  1. Guauuu, t'estàs convertint en tot un expert!!! cada vegada em sembla més realista el que fas! petonets

    ResponElimina