divendres, 29 d’abril del 2016

Modelat d'un Renault 6

En aquesta entrada modelaré amb Blender un cotxe Renault 6 TL, amb la intenció d'aprofundir en el modelat de les planxes amb un acabat més detallat que el dels cotxes que he fet fins ara.

En aquest enllaç podeu trobar informació sobre aquest cotxe, que es va fabricar entre 1968 i 1986.  L'he triat perquè a casa meva en vam tenir un de color verd fins a l'any 1992.

En aquest enllaç podeu veure un vídeo d'un cotxe d'aquest model molt ben conservat.

Gràcies a l'experiència que he adquirit amb el modelat dels darrers vehicles amb un nivell de detall baix, evitaré alguns dels errors que vaig cometre ara fa un any amb el modelat del Citroën Saxo.

Primera etapa: modelat bàsic

Per començar he modelat els volums principals a partir d'un cub, aplicant el  modificador de simetria.


A continuació he fet una versió senzilla de les rodes, amb una matriu radial de 30º


De mica en mica he anat afegint les peces principals...



I per acabar els detallets més petits, retrovisor, neteja-parabrises, seients, volant, etc...

Un cop he tingut el nivell de detall que volia per a aquesta primera fase, he fet un renderitzat per a veure l'aspecte.


Segona etapa: modelat detallat amb modificador subdivision surface

Aquesta segona etapa es caracteritzarà per un ús continu del modificador subdivision surface, que em permetrà perfeccionar els acabats de les planxes. L'objectiu és practicar molt l'ús d'aquest modificador, que utilitza la geometria de la malla com a punts de control per a crear una nova superfície molt més suau.

He aplicat el modificador subdivision surface a la malla principal i a algunes de les més petites. He dividit la malla principal en peces individuals corresponents a les peces reals de la carrosseria del cotxe.

I amb molta paciència i molt d'assaig i error he anat millorant cada una de les planxes, afegint edge loops en les zones que requereixen més detall, modificant la topologia, que podem entendre com les relacions que hi ha entre els vèrtexs per a formar cares d'una o altra manera. (Amb aquest modificador aplicat és molt important que la tinguem molt en compte per a obtenir resultats acceptables ) i movent els vèrtexs que ha calgut.

Aleta versió detallada

De mica en mica els detalls van quedant més patents. He perfeccionat els materials de Cycles també.


I finalment aquest ha estat el resultat:




Per acabar he fet una animació senzilla per a veure'l des de tots els costats:



I un detall de darrera hora, una versió més perfeccionada de les rodes:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada