diumenge, 3 de febrer del 2013

Caixa de Caramels (2)

Per a aplicar la textura exterior utilitzaré la tècnica del "desenbolicat" (unwrap en anglès) que imita el procés de 'desplegar' la superfície d'un cos tridimensional tendint a posar-la plana, o el procés d'espellar una bèstia.

El primer pas ha estat unir els diferents arxius obtinguts de l'escàner en una sola imatge, i disposar-los com si hagués tallat la caixa per algunes de les seves arestes i l'hagués desplegat fins a posar-la plana:

A continuació, a Blender, he marcat les arestes de la caixa equivalents als "talls"i he aplicat l'ordre de desenbolicar, obtenint la figura de 6 cares en forma de T ajaguda. La proporció com veiem és diferent.

Movent els vèrtexs de la figura fins a la posició corresponent de la imatge s'aconsegueix que sobre cada cara es projecti el fragment d'imatge que li correspon:



A continuació he creat un material, i dins d'aquest una textura d'imatge a la qual he assignat la imatge inicial.

Finalment he triat un parell de punts de vista i he fet un parell de renderitzats:



Ja és una aproximació raonable a la caixa de caramels, però no té moltes de les característiques de la caixa real:

-Les cares són perfectament planes i les originals tenen una lleugera convexitat
-Les arestes i els vèrtexs són massa angulosos, els originals estan arrodonits
-La tapa està "pintada" (no sobresurt)  i perfectament tancada, la original no tanca completament
-No conté caramels

En properes entrades milloraré algunes d'aquestes característiques.

1 comentari: