dijous, 11 de desembre del 2014

Modelat i animació d'un personatge femení (Nina)

En aquesta entrada modelaré amb Blender i animaré un personatge femení, que he batejat amb el nom de Nina, que comparteix el doble significat de nom propi i de ninot, molt adequat per al que estic fent.

He partit de la malla del ninot d'en Libellule (Sargantana) que vaig modelar en una entrada anterior del blog.


Amb molta paciència, desplaçant vèrtexs i extruïnt algunes cares, li he anat canviant la forma fins a obtenir la d'un personatge femení nu. M'he recolzat en les imatges de vista frontal i de perfil que apareixen en aquest blog per a les proporcions. He fet servir principalment les ordres desplaça (grab), extrueix (extrude) i loop cut and slide


Un cop feta la malla, he creat les costures (seams) per a desplegar la superfície de la malla sobre una superfície plana. Aquest procés recorda el d'un caçador quan espella una bèstia, fins i tot les costures es marquen de color vermell, com si fossin talls de ganivet... La gracia està en fer els talls a zones que no es vegin gaire i que facilitin el procés de desplegat (unwrap).


Detall de les costures (o talls) fets a la malla

A continuació he aplicat l'ordre de desplegar (unwrap) per a obtenir els trossos de pell de la Nina sobre una superfície plana. He escalat i reorganitzat les parts per tal que quedin en una disposició pràctica. He exportat l'arxiu a una imatge .png

Detall del desplegat. He remarcat de vermell on ha anat a parar la costura en forma de "Y" del cap

A continuació, des del GIMP, he afegit una sèrie de capes de colors per tal de formar el vestit (més ben dit la "pintura corporal", ja que la malla representa un personatge nu, no hi ha cap volum de roba ) i també els detalls de la cara. Finalment he exportat la imatge en format .jpg


Tornat a Blender i creant el material i la textura amb la imatge anterior, ja tenim la Nina texturitzada, és a dir "vestida" amb pintura corporal.


El pas següent ha estat crear un esquelet (armature) per tal de poder moure el personatge. He descartat el que vaig fer per a en Libellule i n'he creat un de nou seguint un tutorial d'aparellatge (rigging) de l'Alimayo Arango. (Thank you Alimayo !)




A continuació he assignat la influència que té cada os en un determinat vèrtex de la malla, el procés anomenat skinning, he utilitzat el mètode de  la pintura de pesos (weight painting). Ara la Nina ja no és només una figura, sinó una marioneta articulada !


Influència de l'os del cúbit sobre la malla  (vermell 100% blau 0%)

Un cop acabat el procés i fetes unes quantes proves per comprovar que la malla es deforma més o menys com toca, he creat diverses postures corresponents a diferents fotogrames del cicle de caminar. M'he recolzat en les imatges d'aquest enllaç.

He pogut comprovar l'avantatge d'animar esquelets (armatures) davant de l'animació de parts individuals (com he fet amb l'AT-AT de les entrades anteriors...), sobretot a l'hora de copiar postures completes i d'ntercanviar la postura dels membres drets i esquerres (simetria respecte l'eix X ). No hi ha cap mena de dubte que hauria d'haver fet un esquelet per a l'AT-AT...


Finalment he exportat l'animació a un format de video .avi, i aquest ha estat el resultat:



Caldria perfeccionar la malla, sobretot la part de la cara, i vista l'animació, caldria millorar la deformació de la malla a les espatlles i al pit i donar un moviment més natural als braços, però això ja queda per a una altra entrada...

He fruït molt amb aquest treball, que incorpora una mica de tots els processos que he tocat fins ara.





1 comentari:

  1. Ualaaaaaaaaaaaaaa! quina passada!!!!! M'encanta com camina... vas millorant moltíssim!! :) Petonets

    ResponElimina