dijous, 18 de febrer del 2016

Modelat d'un cavall (1)

En aquesta entrada modelaré i animaré un cavall.

Per començar he localitzat unes fotografies de referència i he modelat la malla del cavall, amb una resolució baixa (690 vèrtexs)



A continuació li he aplicat un material bàsic, agafat de la mateixa fotografia que m'ha servit de referència.


Tot seguit li he adaptat l'armadura de la cabra, que ja vaig modelar anteriorment, vegeu aquesta entrada del blog. Tot i això li he fet molts canvis pel que fa a la cinemàtica inversa.


Per a l'animació del cicle de caminar, he agafat les idees d'aquest enllaç.  M'ha donat força més feina del que m'esperava i he hagut d'abandonar algunes línies de treball que han resultat fallides, però finalment he trobat la manera d'afrontar els problemes que se'm plantejaven.

El plantejament ha estat fer una acció (action) per al desplaçament del cavall i una altra per a les posicions del cicle de caminar, i que es reprodueixin alhora.

I per acabar aquesta primera entrada, aquest ha estat el resultat aconseguit, renderitzat amb Cycles com a .mp4 i després passat a .gif animat.


En properes entrades vull practicar el simulador de cabell de Blender per a fer una cua i una crinera de pels llargs, i el cicle de galopar.

3 comentaris:

  1. Què xulo! veig que al final te n'has sortit! tant veure caballs en curses i en "passades" :). Petonets

    ResponElimina
  2. M'agradaria saber quin ha estat el programa que has utilitzat, el meu tdr es basa en el moviment dels cavall
    El meu gmail es anacasal9@gmail.com

    ResponElimina
  3. Hola Ana,

    El programa utilitzat és Blender.

    La major part dels meus treballs del blog són fets amb Blender, i complementats amb GIMP per al tractament d'imatges.

    Atentament,

    ResponElimina