dilluns, 2 de desembre del 2013

Modelat d'un comboi de metro (3)

En aquesta entrada modelarem amb Blender les portes corredisses dels passatgers. De moment les limitarem a un pla. Més endavant millorarem la geometria.

Les obertures al cos del vagó que vam fer en la darrera entrada son de forma parel·lepipèdica, però en el vagó de veritat, tenen els angles arrodonits amb un radi aproximat de 15 cm. Aprofitarem el modelat de les portes per modelar també aquest petit fragment en forma de "teranyina" que no pertany a les portes sinó al cos del vagó. Més endavant transferirem la geometria de l'objecte porta a l'objecte cos.

Primerament he creat un objecte pla, que he anat subdividint fins a formar  la "teranyina" de l'angle, la finestra de la porta, la goma que aguanta el vidre de la finestra i la goma lateral de la porta.


A continuació he assignat els materials a cada grup de cares, de manera que sigui fàcil treballar amb ells. Ha calgut crear un parell de materials nous.


Amb el modificador simetria he duplicat la porta per tal que es mostri també la seva porta bessona. Aquí tenim una mostra del renderitzat de la parella de portes. Observeu les "teranyines" als angles, que caldrà transferir al cos del vagó.


 

I finalment he duplicat el conjunt de dues portes per tal que apareguin les 8 parelles de portes de passatgers que té el cotxe. Vegem-ne el renderitzat complert.

 

En properes entrades, reaprofitaré part de la geometria de l'objecte porta per a crear les finestres, ja que contenen elements comuns.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada