dissabte, 7 de febrer del 2015

Modelat d'un habitatge (1)

Estava una mica cansat de l'espeleovideojoc i he decidit treballar en paral·lel en un altre projecte més encarat a la generació d'imatges estàtiques.

 En aquesta entrada començaré a modelar amb Blender un habitatge i utilitzaré des del principi el renderitzat Cycles. Intentaré buscar una simulació més realista que les anteriors utilitzant materials més elaborats.

Com a referència he triat els plànols d'aquest lloc web, que corresponen a un edifici de Reus.

Per començar he fet la planta bàsica en 2D, que em servirà de referència per a la resta d'elements. 


A continuació he creat els objectes que formaran el terra, cada tipus de paviment serà un objecte diferent. Els he assignat colors diferents per facilitar-ne el reconeixement.


Fets els terres, ja podem començar a aixecar les parets. A continuació mostro les parets de la cuina.


Poc a poc he anat aixecant totes les parets de l'habitatge, incloses les parets exteriors. Són objectes independents.


I també els sostres de cada cambra, encara que els mantindré ocults fins que creï la il·luminació interior, per tal que entri llum de fora.


El següent pas ha estat fer els sòcols de les parets interiors, excepte a la cuina i a les cambres de bany.


Ara ja estic impacient per aplicar materials i textures amb Cycles. De moment he posat un terra de parquet i unes rajoles blaves al terra de las cambres de bany  (aquesta textura finalment anirà a les parets, no als terres)


Vegem un renderitzat amb les parets i els sòcols. És fascinant com Cycles imita la llum que entra de fora.


El següent pas ha estat modelar els marcs de les portes. Vegem el marc de la porta de la cuina.


Poc a poc he anat fent tots els marcs. També he canviat el material del terra de les cambres de bany a un més adequat i he assignat el material de rajoletes blaves a les parets.


El següent pas ha estat modelar les portes i els poms. De moment només la porta de l'habitació gran.


Vegem ara una vista general aèria del pis sense sostres.


He millorat el material de les portes amb una textura d'una porta real i una segona textura en escala de grisos com a "mapa de bonys" (bumpmap) per a simular el relleu de la porta.


I també he millorat el material de les rajoles blaves de les parets de les cambres de bany  amb una segona textura de "mapa de bonys" (bumpmap) per a fer més realistes les parets.



 En properes entrades aniré afegint detalls...








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada