dijous, 21 d’agost del 2014

Castell de Can Feu (3)

En aquesta tercera entrada milloraré el nivell de detall del model 3D de Blender, perfeccionant alguns dels objectes que han quedat massa esquemàtics i afegint alguns elements secundaris que falten.

El primer element que he millorat han estat els permòdols, dels quals he modificat la versió simple inicial  per donar-los la forma arrodonida que els correspon. Aquí he treballat principalment amb les ordres loop cut and slide i smooth.

Comparació entre la primera versió i la segona.

A continuació he modelat les petites obertures que hi ha entre cada permòdol. No ha estat difícil ja que només ha requerit canviar el material d'algunes cares (de maons a negre).


Després he afegit les petites finestres que hi ha al cos cilíndric del sud. Com de costum, he modelat un sol element i l'he anat repetint.


El següent que he fet ha estat millorar el detall de la finestra de la segona planta, la més complexa de tot l'edifici, i que havia deixat a mitges, precisament per la feina que dona.  Aquí ha calgut treballar amb l'ordre simetria (mirror) i matriu (array).

Segona versió. En la foto anterior podeu veure la versió antiga.

Un altre element que he afegit és la finestra ovalada de la façana sudest. Aquí he partit d'un cercle, que he deformat allargant-lo horitzontalment.


I finalment un altre dels objectes complexes: la reixa de les finestres de la primera planta. He substituït els barrots simples de secció quadrada de la primera versió per un element ja molt semblant al real.

Primerament ha calgut fer l'efecte de torsió de la part central. Per a aquest efecte he fet servir el modificador de deformació SimpleDeform amb la opció girar (twist)


I després ha calgut anar treballant els terminals superior i inferior per a formar les punxes i les volutes, gairebé com si treballés la peça de forja de debò.


I finalment aquest és l'aspecte definitiu de la reixa:


El següent pas serà millorar els materials i les textures...

1 comentari:

  1. No pares de treballar, eh??? i que maco i real t'està quedant!! ets un crac del blender, jo continuo amb el geocaching, jajaja, has creat un monstre. Petonets

    ResponElimina